FAQ / Veelgestelde vragen over onze logistieke diensten
Veelgestelde vragen over Fulfilment
Je kunt onze supportafdeling 24/7 per mail vragen stellen, op werkdagen (ma t/m vr) is onze reactietijd maximaal 2 uur (meestal sneller) na ontvangst van jouw vraag of verzoek. Op werkdagen tussen 08.30 en 18.00 uur zijn onze vaste aanspreekpunten telefonisch te bereiken.
Wij begrijpen dat het uithanden geven van jouw logistieke processen niet altijd een eenvoudige keuze is. Bij ons geven we inzicht in de werkzaamheden welke we voor je uitvoeren door middel van ons klantportaal. Dit klantportaal is 24/7 te bereiken en verschaft inzicht in jouw goederenverwerking, voorraadstanden en orderverwerking met trackinglinks.
Nee, bij Straver Logistics werken we niet met een minimaal aantal orders. Van startende webshop met een droom tot MKB bedrijf met duizenden orders per maand. Iedere klant krijgt bij ons dezelfde waardering en aandacht ongeacht het aantal orders.
Wij bekijken via een aantal basisvragen naar jouw behoefte, soort en formaat van de producten en het verzendvolume. Op deze wijze zorgen we dat iedere webshop een passend voorstel krijgt.
Wij zijn van mening dat iedere webshophouder moet kunnen profiteren van ons volumevoordeel. Ben je geïnteresseerd in onze verzendtarieven? Neem dan contact met ons op via info@straver-logistics.nl.
Via ons betrouwbare vervoerdersnetwerk verzorgen wij de verzendingen van jouw orders wereldwijd. Hiervoor gebruiken wij diverse pakketvervoerders zoals DPD, DHL, PostNL en Fedex. Op basis van prijs en betrouwbaarheid adviseren wij onze klanten voor welke bestemming welke vervoerdersoptie het best past.
Bij ons verpakkingsproces bieden we onze klanten de mogelijkheid aanvullende instructies mee te geven. Het toevoegen van een flyer of op aanvraag in cadeauverpakking zijn hier zeer gebruikelijk.
Indien jouw goederen (t/m 3 pallets) voor 12.00 uur in ons magazijn worden aangeleverd, zijn deze dezelfde dag nog beschikbaar voor jouw orders en verzendingen. Als jouw goederen (t/m 3 pallets) na 12.00 uur worden aangeleverd op dag A, zullen deze uiterlijk beschikbaar zijn op dag B om 12.00 uur. Voor levering tot 8 pallets hanteren wij op dag A aangeleverd, dag B verwerkt. Voor grotere leveringen hanteren wij dag A uiterlijk dag C.
Ons magazijn biedt mogelijkheden voor het ontvangen van losse dozen, pallets en alle varianten zeecontainers met jouw voorraad. Hierbij voeren wij een standaard controle uit op schade en aantallen.
Een goed retourproces draagt bij aan de conversie van jouw webshop. Hierdoor bieden wij naast een efficiënt pickproces ook een gestroomlijnd retourproces tegen lage kosten. Via een directe link in jouw webshop naar één van onze retourportalen, kunnen jouw klanten eenvoudig een retourlabel aanmaken. Zodra het pakket in ons magazijn arriveert, verwerken wij deze op basis van jouw wensen. Onze retourafdeling werkt met klant specifieke controlepunten, daarnaast rapporteren we je de binnengekomen retourzendingen met de geconstateerde status.
Ons WMS is eenvoudig met alle webshopomgevingen te koppelen t.b.v. uw automatische order-import, orderafmelding met tracking en eventueel een voorraadsynchronisatie. Wij hebben o.a. ervaring met Exact-online, CCV-shop, Shoptrader, Lightspeed, WooCommerce, Magento 2, BOL, Shopify en SnelStart. Heb je een andere webshop/verkoopplatform? Ook hiervoor maken wij een passende oplossing via onze interne IT-oplossingen.
Uiterlijk binnen één week! Nadat je akkoord hebt gegeven op ons voorstel, verzorgen wij het transport naar ons magazijn, starten wij met de administratieve voorbereiding, bouwen wij een koppeling met jouw webshopomgeving en testen wij of alles werkt. Zowel de voorraadverhuizing, IT-koppeling en het live.
Wij verzorgen kosteloos een basiskoppeling. Hier vallen automatische order-import en het afmelden van jouw orders in jouw webshopomgeving onder. Aanvullend kun je kiezen voor een voorraadsynchronisatie waarmee we zorgen dat je enkel goederen verkoopt welke bij ons in het magazijn op voorraad liggen.
Veelgestelde vragen over Warehousing & VAL
Ons magazijn is voorzien van legbordstellingen, vakstellingen en palletstellingen. Hiermee bieden we een oplossing voor alle soorten en maten producten.
Ons magazijn is voorzien van diverse beveiligingsmaatregelen. Wij hebben op alle niveaus maatregelen genomen, zowel organisatorisch (O2), bouwkundig(BK1 + maatwerk), elektronisch(EL3+SD2) als de alarmering (AT4 + RE3). Daarnaast is ons pand voorzien van toegangscontrole en beveiligingscamera’s.
Onze organisatie biedt geen verzekeringen aan voor jouw goederen, dit dien je zelf met jouw verzekeraar te af te sluiten. Uiteraard kunnen wij wel de benodigde beveiligingscertificaten aanleveren om dit mogelijk te maken.
Wij verzorgen diverse VAL-oplossingen (value added logistics). Hierbij kun je denken aan ompakwerkzaamheden, het stickeren van jouw producten en het assembleren van jouw producten. Heb je behoefte aan een ander soort VAL-dienst? Dan denken wij graag met je mee.
Wij voorzien diverse klanten in het lossen van zeecontainers. Hierbij palletiseren en sealen we de goederen voor je, zodat deze op een nette wijze bij jouw klant worden aangeleverd. Hierbij kunnen wij ook de Europese distributie naar jouw klanten uit handen nemen.
Veelgestelde vragen over Transport & Forwarding
Naast onze fulfilment oplossingen bieden we onze klanten ook een oplossing voor enkel transport. Door onze jarenlange ervaring hebben we een breed netwerk aan gespecialiseerde vervoerders opgebouwd voor al jouw lucht, zee en wegtransporten. Vrijblijvend een tarief ontvangen? Neem dan contact met ons op via info@straver-logistics.nl.
Wij kunnen wereldwijd jouw zeevracht verzorgen, zowel import als export.
Heeft u nog aanvullende vragen? Neem contact met ons op! We helpen u graag verder!
Contactformulier

Offerte aanvragen
Heeft u een logistieke uitdaging en bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Vraag dan een offerte aan via onderstaand formulier. Wij nemen binnen drie uur contact met u op!